Το παιδι είναι μέρος του οικοσυστήματος,όπου όλα τα στοιχεία του(οι άνθρωποι,τα ζώα,τα φυτά,το νερό,το έδαφος,η ατμόσφαιρακ.τ.λ)βρίσκονται σε σχέση αλληλεξάρτησης,ώστε να διατηρείται η ισορροπία του.
Κύριος σκοπός είναι μέσα από την περιβαλλοντική αγωγή τα παιδιά να αποκτήσουν γνώση του περιβάλλοντος,να αγαπήσουν την φυση και να την προστατεύουν,να εργάζονται κ να δρούν ατομικά κ συλλογικά,να γινουν ευαισθητοποιημένα και συνειδητοποιημένα ατομα ,να αποκτήσουν δεξιότητες και διαφορετικό τρόπο σκέψης και οπτικής.
Μέσα από τις δράσεις,το παιχνίδι,την βιωματική προσέγγιση και το πρόγραμμα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αναπτύσσονται οι διαδικασίες της παρατήρησης,της σύγκρισης,της ταξινόμησης,της συλλογής,της τεκμηρίωσης,της παρουσίασης,της γενίκευσης και όλα τα παραπάνω καταλήγουν στην αυτονομία και κριτική στάση του παιδιου.